Activiteitenoverzicht

Stand van zaken per november 2023

De Stichting Special Needs Nederland is opgericht op 1 oktober 2017. De activiteiten van de stichting vinden zowel plaats op praktijkniveau als bestuurlijk niveau.

Praktijkniveau:

• Wekelijkse lessen onder de projectnaam “De Rugzak” voor kinderen met onder andere ernstige leer en/of gedragsproblemen, ADHD en/of het Autisme Spectrum Stoornis.
  • Maandelijkse gratis workshops Taekwondo, weerbaarheid en agressieregulatie voor (jong)volwassenen met een verstandelijke en of lichamelijke beperking bij de woon- of werkvoorziening.
  • Maandelijkse gratis workshops Taekwondo, weerbaarheid en agressieregulatie bij de schoolinstellingen voor het speciaal onderwijs (ZMLK, SO, VSO)
  • Anti-pest workshops op scholen
  • Maandelijkse gratis workshops voor (vroeg) dementerende ouderen.
  • Kampioenschappen en evenementen voor deze doelgroepen
  • Incidentele ‘Dream Big’ uitjes met deze doelgroep. Evenementen die reeds hebben plaatsgevonden zijn: bezoek aan voetbalclub Ajax, rondleiding in de Frietboutique, een bioscoopuitje, rondleiding en begeleiding in Bataviastad en een diner.
  • Band en diploma examens voor de deelnemers van onze workshops en lessen.
  • Samenwerkingen met buitenlandse partners, zoals tijdens het WK in Nieuw-Zeeland.
  • Ondersteuning van (Inter)nationale sport en/of welzijnsactiviteiten t.b.v. de zwakkeren in samenleving. Dit is inclusief de ondersteuning van activiteiten georganiseerd door andere partijen zoals bijvoorbeeld de Koningspelen, sportdagen en andere incidentele activiteiten.

Bestuursniveau:

• Bestuursvergadering één keer per kwartaal
  • Werven van financiële bijdragen van sponsors en/of donateurs t.b.v. benodigde trainingsmaterialen en de uitvoering van de gemaakte plannen voor onze doelgroepen.
  • Organisatie van de Jaarlijke kampioenschappen en/of evenementen
  • Contact onderhouden met (inter)nationale samenwerkingspartners
  • Het werven van ambassadeurs voor de stichting
  • Het uitdenken van nieuwe concepten en initiatieven