Senioren in beweging

Ook hierin kennen wij diverse benaderingen en interventies:

Beweegpret 55+

Beweging middels aangepaste sportoefeningen voor de doelgroepen vanaf 55 jaar en ouder. De intensiteit hangt af van de samenstelling van de groep en of er sprake is van een uitdaging op bijvoorbeeld fysiek en/of mentaal vlak (bijv. dementie).

Sekwondo cognitieve en lichamelijke training 65+

We bieden tevens een training voor mensen vanaf 65 jaar en ouder. Dit is een gelijksoortige training en aanbod van activiteiten als binnen het Special Needs Taekwondo, maar dan gericht op de senioren, waarbij met name bij dementerende ouderen veel winst te behalen valt middels onze Breintraining in combinatie met het aangepaste taekwondo programma. (Deze activiteiten vinden plaats bij instellingen, verzorgingstehuizen en bejaardenhuizen)

Preventie en weerbaarheid Senioren 55+

Agressieregulatie en cognitieve weerbaarheidstrainingen gericht op de veiligheid van senioren vanaf 55 jaar. Deze lessen worden aangeboden op projectbasis bij zorgaanbieders, verzorging -en bejaarden tehuizen, buurtcentra, sportbedrijven en indien gewenst zelfs bij de mensen thuis in een kleinere opstelling.

Golden gloves 65+

Dit zijn activiteiten voor 65 jaar en ouder. Deze vinden in de regel plaats bij instellingen, woonvoorzieningen en buurtcentra. Er is ook een work-out van 30-45 minuten speciaal gericht op de mentaal en fysiek fitte senioren die nog graag willen aanpakken en nog actief bezig willen en kunnen zijn.